ES SMEJOS PAR ĒNĀM [4.nodaļa part2]


4.nodaļa part2

Adrians - Līga, man vajag vannasistabā. Ko tu tur dari?
Līga - Taisos.
Adrians - Varbūt varētu ātrāk?

Līga iziet laukā no vannasistabas ģērbusies halātā.

Adrians - Ko tu vispār tur darīji?
Līga - Krāsojos. Mums ir otra vannasistaba.
Adrians - Man vajadzēja šo. Kur tad tu dosies?
Līga - Mani Pauls uzaicināja uz satikšanos.
Adrians - Es zināju.

Līga parāda brālim mēli un aiziet uz savu istabu.
Viņa atver skapi un meklē, ko uzvilkt uz šī vakara satikšanos.

Līga - Tas par traku...tas par košu...tas par...ahh..

Līga dusmās izmet pāris lietas uz gultas.

Adrians - Drīkst?
Līga - Ko vēlies?
Adrians - Kaut ko pajautāt.
Līga - Jautā.
Adrians - Es drīkstu šodien aizbraukt uz klubu?
Līga - Nekādi klubi. Ej uz kultūras nama pasākumu. Es pēc tam nevēlos vākt tevi no kluba.
Adrians - Jauki. Tad iešu uz kultūras namu.
Līga - Būsi piedzēries, mājās nerādies.
Adrians - Labi, labi.
Līga - Tagad es tev kaut ko pajautāšu. Vai šis būs labi?

Līga parāda melnu krekliņu un baltus svārkus.

Adrians - Tev nav melnu svārku?
Līga - Būs pārāk drūmi.
Adrians - Nu tad atrodi citu krekliņu.
Līga - Tad ej ārā.

Līga pārģērbjas. Viņa uzvel apakšveļu, melnu ar mežģīnēm. Līga uzvelk zaļu krekliņu, melnus svārkus un melnas laiviņkurpes.

Līga - Ienāc! Nu kā?
Adrians - Kolosāli izskaties. Tu viņam patiksi.

Līga uzsmaida.

Līga - Cik pulkstenis? Ārā silti? Cikos mājās būsi, ja būsi? Ar ko tu dosies uz ballīti?
Adrians - Eu, eu...bremzes ieslēdz! Tūlīt būs astoņi. Ārā ir silti, atvasara. Mājās būšu tieši pēc ballītes. Ja uz kultūras namu, tad ar klasesbiedriem.
Līga - Perfekti. Man vajag ledus aukstu ūdeni.
Adrians - Tu zini kur ir virtuve. Bet es aiziešu atvērt durvis.

Līga aiziet uz virtuvi sev uztaisīt ledus aukstu ūdeni.
Adrians pieiet pie durvīm. 

Adrians - Sveiks! Viņa tūlīt būs.
Pauls - Sveiks. Kur tu dosies?
Adrians - Uz kultūras nama ballīti. Līga neļauj uz klubu.
Pauls - Stingri.

Pauls iesmejas.

Līga - Pie velna!

Līga saņemas un iet uz gaiteni.

Līga - Sveiks! Piedod, es tikko saplēsu glāzi.
Adrians - Es satīrīšu. Ejiet!
Līga - Paldies.

Līga iedod buču uz Adriana vaiga.

Līga - Nepiedzeries.
Adrians - Sarunāts.

Adrians pasmaida un pamāj Līgai un Paulam.
Līga un Pauls dodas ārā.

Pauls - Labi izskaties.
Līga - Paldies! Kur tad mēs dosimies?
Pauls - Pastaigāsimies bez noteikta galamērķa. Tev nav auksti?
Līga - Nē, ir labi.
Pauls - Tas tev.

Pauls Līgai pasniedz skaistu, baltu rozi. 

Līga - Skaista. Paldies!
Pauls - Skatos, ka brāli ļoti uzmani. Kur tavi vecāki?
Līga - Jā. Viņš man ir pats dārgākais cilvēks. Mūsu vecāki gāja bojā aviokatastrofā. Tā kā esmu vienīgā, kas par viņu šobrīd atbild.
Pauls - Cik žēl. Citu radinieku jums nav?
Līga - Tante. Bet viņa dzīvo Valmierā ar savu draugu Georgu.
Pauls - Kāpēc viņa nepārvācās uz šejieni?
Līga - Viņai tur draugs, darbs. Nav gatava visu pamest. Te jau nav tik viegli labu darbu atrast. Protams, zin, ka es labi tikšu galā.
Pauls - Un tu tiec galā?
Līga - It kā jā. Grūti jau ir, bet nu jātiek vien ir galā ar to visu. Labi, nerunāsim par to visu. Skumji paliek.
Pauls - Sarunāts. Tu kaut kur mācies?
Līga - Mājās. Mums ir privātskolotāji. Dēļ brāļa.
Pauls - Vai tad nav grūti?
Līga - Nē. Tieši vieglāk. Nav tik liela ikdienas stresa. Un tu?
Pauls - Nē! Es mācījos. Pabeidzu nesen augstskolu. Ik pa laikam ar brāli ceļoju.

Līga apmulst.

Līga - Piedod, ka jautāju. Cik tev gadu?
Pauls - Man 21 gads.
Līga - Nu tas visu izskaidro. Domāju, ka tikpat cik man.

Pauls pasmaida un Līga atbild ar smaidu.

Līga - Kurā mājā tu dzīvo?
Pauls - Šajā.
Līga - Tad jūs tie bijāt, kas nopirka šo māju. Brālis man ieminējās.
Pauls - Hm... Nepamanīju. Tā ir mūsu dzimtas māja. Viena no dzimtas mājām.
Līga - Bet jauka māja. Liela.

Līga un Pauls turpina pastaigāties. Abi smaida un smejas. Runā par visdažādākajām lietām. 

***

Adrians pamazām taisās uz ballīti. 
Pie durvīm kāds piezvana.

Maks - Sveiks!
Adrians - Hei. Kas tu esi?
Maks - Man teica, ka Pauls ir te. Esmu Maks.
Adrians - Nav. Viņš pastaigājas ar māsu.
Maks - Varbūt ielaidīsi?
Adrians - Es svešiniekus varu ielaist tikai ar māsas atļauju.

Maks ieskatās Adrianam acīs. 

Maks - Tu mani ielaidīsi savās mājās.
Adrians - Nemaz neceri.

Adrians aizcērt durvis Maksam priekšā. 

Maks - Nolādētais puišelis.

Maks nikns dodas prom. 

Populāras ziņas